به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ انگلیسی، دومین هواپیماساز بزرگ دنیا پس از بویینگ، همچنین پیشبینی کرد تقاضا برای تعمیرات، آموزش و به روز رسانی هم با افزایش ناوگان جهانی به بیش از ۴۰ هزار جت تا سال ۲۰۳۶، بالا خواهد ماند.
ایرباس همچنین پیشبینی ۲۰ ساله رشد ترافیک هوایی خود را از سالانه ۴.۵ درصد به سالانه ۴.۴ درصد کاهش داد، چرا که در این پیشبینی جدید به بازارهای بالغ و تکمیل شدهای مثل آمریکای شمالی نگاهی محتاطانهتر داشته است.
ایرباس پیشبینی تقاضای جتهای تک راهرو و جت های پهن پیکر موتور دوقولوی خود را به ترتیب به ۲۴۸۰۷ و ۸۶۸۶ فروند افزایش داد ولی پیشبینی تقاضای مربوط به هواپیماهای بسیار غول پیکر خود نظیر A۳۸۰ را که تولید آن به علت تقاضای ضعیف افت کرده است، کاهش داد.
پیشبینی کل هواپیماهای مسافری و باری به تعداد ۳۴۸۹۹ رسید که نسبت به ۳۳۰۷۰ هواپیمای پیشبینی شده در سال گذشته افزایش داشت چرا که تحویلهای متعدد سال آینده هم در این پیشبینی گنجانده شده است.
رییس برنامه های ایرباس، دیدایر اورارد، چالشهای پیش روی ایرباس را برای سال ۲۰۱۷ بر شمرد، که شامل افزایش تعداد تحویل ها به بیش از ۷۰۰ فروند و در همان زمان معرفی گزینههای جدید است.
مدیر اجرایی ارشد، تام اندرس، هم هدف تحویل یکسانی را در گفتههایش با خبرنگاران مطرح کرد.
ایرباس به شکل رسمی و غیر رسمی اهداف خود برای ۲۰۱۷ را اعلام کرده است که طبق اعلام مدیر مالی آن پیشبینی میشود بیش از ۷۲۰ فروند در ۲۰۱۷ تحویل مشتریان شوند.